26 Mart 2013 Salı

BUZLUK POĞAÇASI

Mayalı hamurlarda bekleme süresi uzun oluyor. Bu tarifte 2 aşamayla bu na son veriyoruz bu poğaçayı yapıp buzlukta bekletme ve yapılış şekli biraz farklı  ama sonuç mükemmel lütfen deneyin pişman olmayacaksınız

BUZLUK POĞAÇASI


Malzemeler:

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket yaş maya 
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz 
Aldığı kadar un

Arasına sürmek için:

50 gram margarin (oda ısısında)

İçine:

Beyaz peynir
1 yumurta akı

Üzerine sürmek için:

1 yumurta sarısı

Yapılışı:

Tüm malzemelerle kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuruyoruz.Hamuru hiç bekletmeden 6 bezeye bölüyoruz.ve pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz margarini beşe bölüp bir parçasıyla üzerini yağlıyoruz.Diğer bezeleride aynı şekilde açıp yağlıyoruz en üstte yağ olmayacak Streç filmle üzerini örtüp buzdolabının derin dondurucu kısmına kaldırıyoruz.burda sabaha kadar dursun yapmadan bir kaç saat önce yumuşaması için çıkarıyoruz (buzlukta 1 hafta  kalabilirani gelecek misafirler için yapıp bekletebilirsiniz)Buzu çözülünce hepsi bir yufka olacak şekilde açabildiğimiz kadar ince açıp bi yufka elde ediyoruz.Aynı sigara böreği yapar gibi yufkamızı önce dörde sonra sekize ve her üçgeni üçe kesiyoruz (24 parça olacak).geniş kısmına peynirimizi koyup rulo olarak sarıyoruz.hiç bekletmeden üzerlerine yumurta sarısı sürüp  soğık fırında 200 derecede kızarana kadar pişiriyoruz

Afiyet Olsun...

14 yorum:

  1. değişik bi poğaça bende deneyeceğim sizinkide çok lezizi görünüyo ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim mutlaka deneyin deneyince fikrinizide yazarsanız sevinirim sevgiler.:)

      Sil
  2. çok ilginç bir tarif ama bi o kadar da güzel gözüküyorlar... elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok değişik ve ilginç ilk defa böyle mayalı bir poğaça yaptım memnun kaldım teşekkü ederim :)

      Sil
  3. İadei ziyarete geldim.Tarif süper ellerinize sağlık.Selam ve muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz çok teşekkür ederim sevgilerimle :)

      Sil
  4. çok beğendim canım.insallah bede deneyecewm.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Degisik bir tarif. Denemek lazim. Ama görüntü güzel. Fikir de güzel:-) bend hic buzlukta denememistim. Bu pogcalari ben de cok seviyorum.
    Elinize saglik:-)
    Benim nasil yaptigima bakmak isterseniz tarifim burada:-)

    http://yasamintakendisi.blogspot.com/2013/03/katmer-pogaca.html

    YanıtlaSil
  7. Yoğurup buzluga attım ama siviyag koymayı unutmuşum.inşallah bişey olmaz

    YanıtlaSil
  8. cok merak ettim bu ara misair bereketi vvar denemeliym bunu teşekkürler sdece sema hnm aralarına yağ sürüyorsunuz ya 50 gr dediğiniz okadar ayrıca degil demi

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...