11 Haziran 2015 Perşembe

Kaşar peynirli çıtır açma














KAŞAR PEYNİRLİ ÇITIR AÇMA 

 

MALZEMELER:

2 adet yumurta (birinin sarısı üzerine)
1,5 Su bardağı süt
1 yemek kaşığı aktif kuru maya

3 tatlı kaşığı şeker
1,5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un



ARASINA:

Margarin (oda ısısnda)
Rendenin ince tarafından rendelenmiş kaşar peyniri


 

YAPILIŞI:

Tüm hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurun.Ben geceden yoğurdum ve buzdolabının alt rafında mayalandırdım
Mayalanan hamuru 4 eşit parçaya bölün ve yuvarlayın.
Hamurun birtanesini servis tabağı büyüklüğünde açın üzerine yeteri kadar margarin sürün,ikinci bezeyide aynı büyüklükte açın yağlayın ve kaşar rendesini serpiştirin.üzerine 3.hamuru açın ve koyun onun üzerinede margarin sürün ve 4.bezeyi açıp, üst üste koyun ve elinizle biraz büyütün yanlardan ortaya ve diğer yandan üst üste katlayın (bohça böreklerinde olduğu gibi)...
Daha sonra hamuru merdane yardımıyla açın uzunlamasına 2şer parmak genişliğinde kesin kesilen parçalarıda yapılış fotosundaki gibi ikiye kesin Her bir parçayı burarak hafif uzatın ve halkı yaparak birleştirin
Üzerine ayırmış olduğumuz yumurta sarısının içine 1 çay kaşığı pekmez koyup çırpın fırça yardımıyla sürün....Isıtılmış 200 derece fırında kızarana kadar pişirin...


 

AFİYET OLSUN


4 yorum:

  1. harika olmuşlar canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Vallahi Semamm çok merak ediyordum bunu ..ilk fırsat ta yapacağım inşaallah ablamm... Aynur Yıldız Karataş... ������

    YanıtlaSil
  3. Tarifinizi denedim, muhteşem oldu, teşekkür ederim paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinize sağlık .Yorum sonuna adınızı yazarsanız sevinirim

      Sil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim Allah c.c. Razı olsun.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...