20 Ağustos 2013 Salı

SIKMA ( AYDIN YÖRESİ )

AYDIN YÖRESİNE AİT AYDIN HALKININ ÇOK SEVDİĞİ BENİMDE 2.KEZ YEDİĞİM VE ÇOK BEĞENDİĞİM 3.CÜSÜNÜDE KENDİ ELLERİMLE .İLK KEZ YAPTIĞIM..AYNI TADI YAKALADAĞIMI DÜŞÜNDÜĞÜM   ÇOK GÜZEL BİR YEMEK OLAN SIKMA TARİFİNİ PAYLAŞACAĞIM SİZLERLE TARİFİ AYDIN İNCİRLİOVA'DA DÜĞÜN YEMEKLERİNİ YAPAN SUZAN TEYZEDEN
ALDIM ANCAK  HAMURUNU DEĞİL YEMEĞİN YAPILIŞINI ÖĞRENDİM KENDİSİ HAZIR OLANDAN KULLANMIŞTI.BENDE YÖRE HALKINDAN HAMURUNUN YAPILIŞINI VE TARİFİNİ ÖĞRENDİM. SADECE SIKMA DEĞİL TÜM YEMEKLERİ ÇOOOK GÜZELDİ SUZAN TEYZENİN FOTOĞRAFLARINI  EŞİMİN TELEFONUYLA ÇEKTİĞİM İÇİN  EŞİM DE ŞEHİR DIŞINDA OLDUĞU İÇİN YAYINLAYAMIYORUM.FOTOĞRAFLARDA DÜZGÜN ÇIKMIŞSA BAŞINA BİR ŞEY GELMEZSE DAHA SONRA BLOĞUMA KOYACAĞIM.İNŞAALLAH SUZAN TEYZEYE SÖZ VERDİM ÇÜNKÜ.ARKADAŞLAR SIKMAYI KENDİNİZ YAPABİLECEĞİNİZ GİBİ AYDINDA ÇOK SEVİLİP ÇOK TÜKETİLDİĞİ İÇN BAYANLAR KENDİ EVLERİNDE YA DA BU TÜR LEZZETLERİ SATAN ,DÜKKANLARDAN DA TEMİN EDEBİLİYORLAR..ÖNCEDEN YAPILIP DAHA SONRA KULLANILMAK ÜZERE SAKLAYABİLİYORLAR YAPILIŞ BİRAZ ZAHMETLİ OLUYOR ÇÜNKÜ..ŞİMDİ GELELİM BU GÜZEL YEMEĞİMİZİN TARİFİNE SEVGİLER...:)

Arkadaşlar hamur kısmını  ölçülerinin 3 te biriyle hamuru yoğurun bayağı bereketli bir tarif anlaşıldığı üzere...Tam ölçü yaparsanız da kızartıp saklayabilirsiniz..Daha sonra kullanımlarınızda kolaylık olur..



HAMURU İÇİN:
3 büyük kuru soğan(rendelenmiş)
3 adet yumurta
1 çay bardağı su
Yarım kilo kıyma
Aldığı kadar un
Tuz
Haşlanmış nohut


Sos:
1 yemek kaşığı tereyağ
yarım çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı dolusu salça
su

Üzerine:
süzme yoğurt 
Yapılışı.
Bir kabın içine kıymayı,rende soğanı, yumurtayı, suyu, tuzu elinizle, kıymada topaklık kalmayana kadar iyice mıncıklayın.
Unu yavaş yavaş ekleyin ve yoğurun, Kulak memesinden sert bir hamuryoğurun.
Tezgahınızı unlayın. Hamurdan bir parça alıp kalınca açın ve şerit şerit kesin.
Kestiğiniz şeritleri uzatarak silindir gibi yuvarlayın.Minik dikdörtgenler koparın.
Avucunuzda mekik şeklinde yuvarlayın ve unlanmış bir tepsinin içine atın.
''Kızartmadan önce sıkmalarınızı elekten geçirin, fazlalık ununu silkeleyin''
Bir tencereye bol miktarda yağ koyun ve iyice kızdırın.
Kızgın yağın içine sıkmaları atın ve kızartın.
Bir tencerede tereyağı ve sıvı yağı kızdırın, salçayı ekleyin kavurun.
3-4 su bardağı kadar su koyun, kaynamaya başlayınca yiyeceğiniz kadar  sıkma ekleyin, gerekirse üzerine biraz daha sıcak su ekleyin, yani su, sıkmaların üzerine çok geçmesin.Bu aşamada arzuya göre haşlanmış nohutta ilave edebilirsiniz.
Az tuzlayıp kapağını kapatın ve kısık ateşte yumuşayana kadar pişirin.
Servis öncesi üzerine yoğurt dökerek servis edin.
Afiyet olsun 













.

14 yorum:

  1. Sema'cım ...sadece Aydın değil de tüm Ege yöresine ait olmalı..çünkü Ödemiş,Kiraz nohutu böyle yapıyor...annecim de biz çocukken bu şekilde köfteler yapar böyle nohutsuz pişirirdi...adına da topalak aşı derdi...vallahi ...ta burnuma kokusu geldi...en yakın zamanda ben de yapacağım...eline sağlık...nekadar da güzel olmuş...AFİYET OLSUN...AYNUR YILDIZ KARATAŞ <3

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumun için teşekkür ederim Aynur ablacım.sevgilerimle <3

    YanıtlaSil
  3. hamur mu cidden cok degisikmik tadini cok merak etiim deniycem sema cim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. yaklasik ne kadar cikiyor merak ettim kiymada unun icinde dimi iyisimi birde sabah okiyim tarifi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım hamurun 3te birini yapabilirsin.tam yaparsan kızartıpta saklayabilirsin ilerki zamanlarda yapmak için yöresel bir tat istersen ilk seferinde az yapabilirsin ben çok sevdim kıymada hamuruna koyuluyor sevgilerimle.

      Sil
  5. Değişik bir tarif olmuş,ellerine sağlık..Tarif listeme ekledim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Çook değişik bir tarif ilk kez görüyorum veee görüntü nefissss yutkunuyorum şimdi:)) ellerine sağlık canım sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  7. canım benim ellerine sağlık.nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel bir şey bu yapılacaklar listesine alındı bile.
    Ellerine sağlık :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bizde çok severiz hamuruna kimisi su koymaz bizde su ile yapıyoruz.elinize sağlık aydın germencikten müzeyyen

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...