20 Ağustos 2013 Salı

SIKMA ( AYDIN YÖRESİ )

AYDIN YÖRESİNE AİT AYDIN HALKININ ÇOK SEVDİĞİ BENİMDE 2.KEZ YEDİĞİM VE ÇOK BEĞENDİĞİM 3.CÜSÜNÜDE KENDİ ELLERİMLE .İLK KEZ YAPTIĞIM..AYNI TADI YAKALADAĞIMI DÜŞÜNDÜĞÜM   ÇOK GÜZEL BİR YEMEK OLAN SIKMA TARİFİNİ PAYLAŞACAĞIM SİZLERLE TARİFİ AYDIN İNCİRLİOVA'DA DÜĞÜN YEMEKLERİNİ YAPAN SUZAN TEYZEDEN
ALDIM ANCAK  HAMURUNU DEĞİL YEMEĞİN YAPILIŞINI ÖĞRENDİM KENDİSİ HAZIR OLANDAN KULLANMIŞTI.BENDE YÖRE HALKINDAN HAMURUNUN YAPILIŞINI VE TARİFİNİ ÖĞRENDİM. SADECE SIKMA DEĞİL TÜM YEMEKLERİ ÇOOOK GÜZELDİ SUZAN TEYZENİN FOTOĞRAFLARINI  EŞİMİN TELEFONUYLA ÇEKTİĞİM İÇİN  EŞİM DE ŞEHİR DIŞINDA OLDUĞU İÇİN YAYINLAYAMIYORUM.FOTOĞRAFLARDA DÜZGÜN ÇIKMIŞSA BAŞINA BİR ŞEY GELMEZSE DAHA SONRA BLOĞUMA KOYACAĞIM.İNŞAALLAH SUZAN TEYZEYE SÖZ VERDİM ÇÜNKÜ.ARKADAŞLAR SIKMAYI KENDİNİZ YAPABİLECEĞİNİZ GİBİ AYDINDA ÇOK SEVİLİP ÇOK TÜKETİLDİĞİ İÇN BAYANLAR KENDİ EVLERİNDE YA DA BU TÜR LEZZETLERİ SATAN ,DÜKKANLARDAN DA TEMİN EDEBİLİYORLAR..ÖNCEDEN YAPILIP DAHA SONRA KULLANILMAK ÜZERE SAKLAYABİLİYORLAR YAPILIŞ BİRAZ ZAHMETLİ OLUYOR ÇÜNKÜ..ŞİMDİ GELELİM BU GÜZEL YEMEĞİMİZİN TARİFİNE SEVGİLER...:)

Arkadaşlar hamur kısmını  ölçülerinin 3 te biriyle hamuru yoğurun bayağı bereketli bir tarif anlaşıldığı üzere...Tam ölçü yaparsanız da kızartıp saklayabilirsiniz..Daha sonra kullanımlarınızda kolaylık olur..

HAMURU İÇİN:
1 Kg kuru soğan(rendelenmiş)
3 adet yumurta
1 çay bardağı su
Yarım kg kıyma
1 kg un (çoğalabilir)
tuz

 SOSU İÇİN:
Tereyağ
sıvıyağ
1 yemek kaşığı kırmızı toz biber.(renk biberi)
et suyu
tuz 
1-2 yemek kaşığı salça
1 çorba kasesi sıkma  (kızartılmış)
1 su bardağı kadar haşlanış nohut

YAPILIŞI:
Tüm hamur malzemeleriyle,erişte hamuru sertliğinde bir hamur yoğrulur .İyice özleşene kadar yoğurmaya devam edilir.
Hamur 3 bezeye ayrılıp,açılır.Uzun şeritler halinde bir parmak genişliğinde kesilir.Onlarda diktörtgen olacak şekilde ufak parçalara kesilir.
Daha sonra avuç içinde sıkılarak ilk resindeki gibi yuvarlanır .Kızgın yağda kızartılr.2,resimdeki gibi (bu şekilde kaldırılıp saklanabilir)
Bir tencereye 2 yemek kaşığı kadar tereyağ ve az sıvıyağ konur eritilir. salçası ve toz biber ilave edilerek kavrulur.Et suyu konarak kaynatılır.sıkmalar ve nohut (dilerseniz koymayadabilirsiniz)katılıp yumuşayıncaya kadar pişirilir..Sıcakken üzerine yoğurt koyup servis edilir..
http://semadanlezzetler.blogspot.com/

AFİYET OLSUN..










.

14 yorum:

  1. Sema'cım ...sadece Aydın değil de tüm Ege yöresine ait olmalı..çünkü Ödemiş,Kiraz nohutu böyle yapıyor...annecim de biz çocukken bu şekilde köfteler yapar böyle nohutsuz pişirirdi...adına da topalak aşı derdi...vallahi ...ta burnuma kokusu geldi...en yakın zamanda ben de yapacağım...eline sağlık...nekadar da güzel olmuş...AFİYET OLSUN...AYNUR YILDIZ KARATAŞ <3

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumun için teşekkür ederim Aynur ablacım.sevgilerimle <3

    YanıtlaSil
  3. hamur mu cidden cok degisikmik tadini cok merak etiim deniycem sema cim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. yaklasik ne kadar cikiyor merak ettim kiymada unun icinde dimi iyisimi birde sabah okiyim tarifi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım hamurun 3te birini yapabilirsin.tam yaparsan kızartıpta saklayabilirsin ilerki zamanlarda yapmak için yöresel bir tat istersen ilk seferinde az yapabilirsin ben çok sevdim kıymada hamuruna koyuluyor sevgilerimle.

      Sil
  5. Değişik bir tarif olmuş,ellerine sağlık..Tarif listeme ekledim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Çook değişik bir tarif ilk kez görüyorum veee görüntü nefissss yutkunuyorum şimdi:)) ellerine sağlık canım sevgileirmle...

    YanıtlaSil
  7. canım benim ellerine sağlık.nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel bir şey bu yapılacaklar listesine alındı bile.
    Ellerine sağlık :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülaycım sevgiler.:)

      Sil
  9. bizde çok severiz hamuruna kimisi su koymaz bizde su ile yapıyoruz.elinize sağlık aydın germencikten müzeyyen

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim Allah c.c. Razı olsun.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...