5 Kasım 2019 Salı

Kalburabastı










Zeliha dünürümün yaptığı ve benim çok beğendiğim kalburabastı tarifini paylaşacağım sizlere.Şerbetini tam çekmiş aynı zamanda kıyır kıyır nefis bir tarif... Ben denemedim ama defalarca yedim önerim sizlerin de yapması Ellerine sağlık dünürcüğümün <3

Kalburabastı

 1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağından  1 parmak eksik mısır özü yağı
125 gram eritilip soğutulmuş tereyağı
1 yumurta
1 su bardagi süt
1 kabartma tozu
1 vanilya
2 yemek kaşığı irmik (Şart değil)
Aldığı kadar un


Şerbeti

3.5 su bardağı şeker
3 su bardağı su
Yarım limon

Tatlı fırıdan çıkınca 3-4 dk beklemiş olacak
şerbet sıcak olarak üzerine dökülecek


Yapılışı

Tüm malzemelerle kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun Hamurdan İri ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayın Rendenin üzerinde açın içerisine ceviz kırığı koyun karşılıklı kapatın.Kapatılan kısmı alta gelecek şekilde Yağlanmış tepsiye dizin. Fırında kızarana kadar pişirin .Şerbetini kaynatın kaynayınca altını kısın 10 -12 dk kıvam alıncaya kadar kaynatın Fırından çıkan ve ılıyan Tatlılara gezdirerek dökün.Şerbetini çekmesini bekleyin Soğutarak servis edin...

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...