5 Kasım 2014 Çarşamba

SÜTLÜ MAYASIZ POĞAÇA










HAYIRLI GÜNLER BLOGCANLAR VE TÜM TAKİPÇİLERİM.BUGÜN SİZLERE MAYASIZ VE ÇOK PRATİK, LEZZETLİ BİR POĞAÇA TARİFİ PAYLAŞACAĞIM.BEN ÇOK BEĞENDİM.BİR GECE ÖNCESİNDEN YAPIP,BUZDOLABINDA BEKLETİLEN BİR POĞAÇA. BEN İSE 2 SAAT BEKLETİP YAPTIM..SEVGİLERİMLE...

SÜTLÜ  MAYASIZ POĞAÇA


MALZEMELER:

1 su bardağı süt
60 gr oda ısısında margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 yemek kaşığı sirke (elma sirkesi kullandım)
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un.
Tuz (1 tatlı kaşığı kadar )


İÇ HARCI İÇİN:

Beyaz peynir (ezilmiş)
Kaşar payniri (rendelenmiş)
1 yumurta akı


ÜZERİNE:

1 yumurta sarısı
Susam ve çörek otu


YAPIIŞI:

Tüm hamur malzemeleriyle kulak memesi kıvamında bir hamur yoğrulur.Üzeri kapatılıp,buzdolabına kaldırılır.(Hemen yapabilirsiniz veya ertesi güne kadar bekletebilirsiniz)Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır.Avuç içinde açılır.içine yeteri kadar peynir karışımdan konur ve kapatılır,yuvarlanır.Kapatılan yeri alta gelecek şekilde tepsiye dizilir.Yumurta sarısı sürülür susam ve çörek otu serpilir 200 derece fırında pişirilir (Ben soğuk fırına koydum)

TARİF EMİNE ÖSER
Teşekkür ediyorum <3

AFİYET OLSUN..




8 yorum:

  1. olsada yesek elıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Yaptim harika oldu.Tesekkurler.Ben ARZU Kartal

    YanıtlaSil
  3. Arzu Kartal harika birsey oldu cok sagol

    YanıtlaSil
  4. maya yok ama mayalı gibi kabarmışlar canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Mayasız poğaçalara karşı önyargılıyım ama bunu deniycem. Elinize sağlık. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  6. Yaptım, çok güzel oldu, teşekkürler. .

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...