23 Mayıs 2020 Cumartesi

Kahvaltı çöreği





Muhakkak denemelisiniz Tarifi daha önce yapmıştım Tekrar güncellenek için paylaşıyorum
Daha önce ki paylaşımıma BURADAN ulaşabilirsiniz Sevgiler  

Malzemeler
Yarım paket(oda ısısında) tereyağı veya margarin
2 adet yumurta ( birinin sarısı üste sürülecek)
yarım su bardağı yoğurt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1tatlı kaşığı şeker
1 orta boy haşlanmış patates(ezilmiş)
1 su bardağı kaşar rendesi (ince tarafından)
1 tutam ince kıyılmış maydanoz
1 paket kabartma tozu
yarım çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un
YAPILIŞI:
Tüm malzemeleri karıştıralım. Kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım. hamuru 10 dakika dinlendirelim ve hamuru 2 ' ye bölelim. Merdane ile açalım. Sigara böreği keser gibi keselim ve 12 veya16 dilime ayıralım. Hamurun kenarlarını içe katlamadan sigara böreği sarar gibi saralım. Diğer hamurada aynı işlemi yapalım. Toplam 24 veya 32 adet çörek elde edeceğiz. Fırın tepsisine aralıklarla dizelim. Üzerlerine çok az sıvıyağ ile çırpılmış yumurta sarısı sürelim. Susam serpelim. 180 derecede ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim.
AFİYET OLSUN.

1 yorum:

  1. ellerinize sağlık tamda böyle bişey arıyordum benim poğaçalar biraz ekmek gibi oluyor :))) mutlaka deneyeceğim

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...