25 Mayıs 2019 Cumartesi

El açması bohça böreği









El açması bohça böreği

 

Malzemeler (12 adet için)


100 ml su
1/4 su bardağı sıvıyağ
1 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta, akı hamura sarısı üzerlerine
Yarım pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı sirke ( ben unuttum)
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un

Aralarını yağlamk için

2 yemek kaşığı tereyağ(eritilecek)


Açmak için

Mısır nişastası


Yapılışı;

Tüm hamur malzemelerini bir kaba alın.Karıştırın yavaş yavaş un ilavesiyle yumuşak bir hamur yoğurun Hamuru 6 eşit bezeye bölün.Her beze servis tabağı büyüklüğünde nişasta ile açın, ikişerli gruplandırılır Yani bir hamurun her yerine yağ sürülür üzerine ikinci hamur konur oda yağlanır ve fotolardaki gibi katlanıp yağlayın.ikişerli 3 adet kare hamurumuz olur Biraz dolapta yağın donmaşı için bekleyin.
 İlk yaptığımız hamuru alın tekrar kare seklinde açın. Bıçakla 4 bölün. İç harcından( ben ıspankla lor karışımı koydum )koyup bohça sekli verin Kağıt serilmiş tepsiye kapatılan yerleri alta gelicek şekilde dizin yumurta sürün
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin 

 SİZE TAVSİYEM ÖLÇÜLERİ İKİYE KATLAYIP YAPIN MUTLAKA DENEMELİSİNİZ
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...