11 Mart 2018 Pazar

Venedik poğaça-Havuçlu,dereotlu poğaça




Malzemeler

125 gr margarin
Yarım ince belli çay bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağı ılık süt
1 tatlı kaşığı aktif kuru maya
2 adet yumurta
1 tepeleme tatlı kaşığı toz şeker
1 tepeleme çay kaşığı tuz
Bir tutam dereotu
1 adet orta boy havuç
Aldığı kadar un
 
 
İçi İçin;
Beyaz peynir
 
Üzeri için:
Yumurta sarısı
 
 
Yapılışı:
Hamuru için, dereotu ve havuç hariç tüm malzemeler bir kaba koyulup kulak memesi kıvamında yoğrulur,mayalandırılır. Hamur mayalandıktan sonra içine dereotu ince kıyılıp eklenir. Havuçta rendelenip eklendikten sonra tekrar yoğrulur.Hamur daha az pürüzlü olsun isterseniz havuçu rendenin daha ince tarafından rendeleyin Ben en kalın tarafından rendelemeyi tercih ediyorum.ilave ettikten sonra çok yoğurmuyorum Görünümünü böyle istediğim için... Yoğrulan hamurdan ufak parçalar koparılıp avuç içinde açılır. İçerisine peynir koyulup yarım ay şeklinde kapatılır.( Ben hem peynirli hem peynirsiz yaptım) üzerlerine yumurta sarısı sürülür Önceden ısıtılmış 200 dr fırında üzerleri kızarıp,pişinceye kadar pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...