3 Mayıs 2016 Salı

Elmalı brovni





Elmalı brovni


 Tarif Oktay ustaya ait. 

Malzemeler :

2 yumurta
2 elma
 1 su bardağı toz şeker
 (Ben ince belli çay bardağıyla 1 bardak  kullandım)
100 gram bitter çikolata
100 gram tereyağ
1 su bardağı un (elenmiş)
1 kabartma tozu
1 tatlı kaşığı  kakao

Yapılışı :

Elmaları soyup küp küp dograyıp, bir teflon tavada, susuz, sekersiz pisiriyoruz. Kapağı kapalı yaklaşık 6-7 dakika.kadar pişiriyoruz arada karıştırıyoruz. Pistikten sonra, soğumaya bırakıyoruz. Yumurtaları ve şekeri çırpıyoruz. Bir tencerede tereyağı ve çikolatayı kısık ateste eritiyoruz. Ilımaya bırakıyoruz.
Ilıdıktan sonra çikolatalı karısımı, yumurta karısımına ekliyoruz. Üstüne  kakaoyu ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz. Son olarak unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekliyoruz ve tekrar karıştırıyoruz.
  Tepsiye bu karışımı döküyoruz. Ve üzerlerine pismiş olan elmaları serpistirip. Önceden ısıtılmış 175  derece firında pişiriyoruz.


Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Elmalı brovni mi adının güzelliği bile şuan bana yeter :)) saat olmuş gece yarısı ben ağzımı şıpırtıyırım :) ellerinize sağlık gerçekten enfes gözüküyor eminim tadı şahane olmuştur :)

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...