12 Nisan 2016 Salı

Gazozlu poğaça









Hayırlı geceler sizlere nefis bir poğaça tarifi paylaşacağım.Bir önceki postta da bal kabağı şeklinde poğaça paylaşmıştım Bu nefis poğaçaları yaparken aynı hamurdan değişik şekil denemelerimdi Görüntüsü çok hoş oldu. ama sadece 4 adet yaptım yorgan ipliğini hamurun üzerine sıkmadan sararak ve alt kısmında çözülebilir düğüm yaparak ipi doladım üzerlerinede çubuk kraker batırdım piştikten sonra düğümü çözerek ve ipin geçtiği yerleri makasala kesip çıkardım Balkabağı şeklinde poğaçanın görüntüsüne Buradan  ulaşabilirsiniz.

 Gazozlu poğaça

 

Malzemeler:

1 yumurta akı Sarısı üzerlerine
1 subardaği sıvıyağ
1 subardaği yoğurt
1 su bardağı sade gazoz
Yarım çay bardağı ılık su
1 bucuk tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1,5 yemek kaşığı aktif kuru maya
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un 

İçine :

2 adet orta boy haşlanmış patates
1 çay bardağı kadar Kaşar peynir rendenin ince tarafıdan rendelenmiş
Karabiber-tuz

Üzerine:

Mavi haşhaş

Yapılışı:

Maya ve su küçük bir kap içinde eritilir şeker koyulur ve 10 dakika kabarıp,köpürene kadar bekletilir daha sonra yoğurma kabına yoğurt sıvıyağ gazoz tuz yumurta akı ve kabartma tozu ilave edilir karıştırılır. bu karşımin ortasına 1-2 kepçe un ilave edilir üzerine kabaran maya dökülür yoğrulmaya başlanır un yavaş yavaş ilave edilir hamur iyice yoğrulur. Yumuşak ele az yapışan bir hamur elde edilir daha sonra üzeri örtülü bir şekilde 1 saat mayalandırılır. Avuç içinde açılır ortasına patateslipeynirli karışım ilave edilir kapatılır yumurta sarısı sürülür mavi haşhaş serpilir Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir


Afiyet olsun..

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...