16 Ağustos 2015 Pazar

Trileçe













Hayırlı pazarlar tüm takipçilerime..<3
Sizlere bugün tadı damağımda nefis mi nefis bir tarif paylaşıyorum Sıkça yapılmış bloglarda paylaşılmış bir tatlı  ne zamandır yapmayı düşünüyordum ama,bazısı irmikle yapılmış bazı tarifte  irmiksiz yapılmıştı tartışmalar da var dı öyle olmaz böyle olur yönünde o sebeple kararsızdım irmikli veya irmiksiz yapma yönünde Nette *Sahrap Soysal*hanımın videosun izledim o kadar ballandıra ballandıra anlattı ki kekin tarifi bu olmalı dedim .Sütlü şerbetinede,bilindiği üzere trileçe üç çeşit sütle yapılan bir tatlı üç süt yerine ( inek sütü+süt tozu+ve krema )  *Fisun Fırat*hanımefendinin tv kanalında yaptığı trileçenin şerbet tarifini görünce de bu tarif daha çok hoşuma gitti ve o tarifi uyguladım . Kekinde ve şerbetinde benim yaptığım değişiklikler oldu Ortaya bu nefis tatlı çıktı  yapmamızı öneririm ...Sevgilerimle

Trileçe

 

Malzemeler:

5 adet yumurta ( büyük değilerdi )
5 yemek kaşığı tozşeker
Yarım su bardağı sıcak su
Yarım su bardağı sıvıyağ
5 tepeleme yemek kaşığı un
5 tepeleme yemek kaşığı irmik
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Yarım çay kaşığı karbonat


Süt şerbeti için;

4 su bardağı süt
1 paket hazır süt kreması (200 ml)
2 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı süt tozu

 

Karamel sos:

Hazır karamel sos+su+nişasta hepsi göz kararı ocakta kaynattım (hazı karamel sos çok akışkan olduğu için) Bir daha ki sefere onuda kendim yapacağım inşaAllah :)



Yapılışı:

Öncelikle 4 bardak sütün bir bardağına toz şekeri katıp iyice karıştırarak şekeri eritin.Şerbeti için; geri kalan süt, krema ve süt tozunu bir kabın içinde mikser yardımıyla, köpük köpük oluncaya kadar çırpın ve buzdolabında soğumaya bırakın.
Kek için; yumurta bir tutam tuz ve şekeri derin bir kaba aktarıp mikser yardımıyla, 1-2 dakika çırpın. Sıcak suyu hemen ekleyip kabarana kadar çırpmaya devam edin. Sıvıyağı da ilave edip 1 dakika daha çırpın.
Un ,kabartma tozu,vanilya ve karbonatı birlikte eleyin.İrmiği de ekleyerek karıştırın. Yumurtalı kaşıma ilave edip,Çırpma teliyle karıştırın.
Hazırladığınız hamuru yağlanmış kare borcama aktarın.
Önceden ısıtılmış180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Fırından çıkardığınız kekin üzerinde kürdanla delikler açın
Buzdolabından çıkardığınız soğuk süt şerbetini gezdiin ve arada kaşığın tersiyle köpükleri tatlıya yedirin.

Trileçenin üzerine karamel sosu dökün. Bir gece buzdolabında bekletip ertesi gün dilimleyerek te servis edebilirsiniz.Servis yaparkende  karamel sos veya meyveli sos dökebilirsiniz... .

Afiyet olsun 

3 yorum:

  1. Bir dilim yetmeyeceği bir tatlı.Ellerinize sağlık.:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hımmm.harikaaa.olsada yesem dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Sema Hanım,
    Nasıl güzel bir görüntüdür o. Ağzım sulandı. Ellerinize sağlık.
    Trileçeyi çok severim. Bir kez başka bir tarif ile denedim. Güzel oldu ama bir trileçe değildi :) Sizin tarifinizi de deneyeceğim, umarım aradığım lezzete ulaşırım.
    Sizi takibe aldım, eğer ilginizi çekerse benim cici bloğuma da beklerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...