20 Ekim 2014 Pazartesi

DEMİRHİNDİ ŞERBETİ










SELAMÜN ALEYKÜM BLOGCANLAR VE TÜM TAKİPÇİLERİM.OSMANLI ZAMANINDA ÇOK TÜKETİLEN VE ÇOK ŞİFALI OLDUĞU BİLİNEN  DEMİRHİNDİ ŞERBETİNİ PAYLAŞACAĞIM SİZLERE BEN İLK DEFA YAPTIM.BÜYÜK OĞLUMUN İSTEĞİ ÜZERİNE MAYHOŞ VE MİS GİBİ KOKAN BİR ŞERBET OLDU.SEVGİLERİMLE.
ORJİNAL TARİF  BURADAN  BEN BALI VE ADAÇAYINI EN SON OCAĞI KAPATINCA KATTIM HER İKİSİNİNDE KAYNATILMASININ SAKINCALI OLDUĞUNU DUYMUŞTUM  :)

DEMİRHİNDİ ŞERBETİ 



MALZEMELER:

200 gr demirhindi
2 litre su
1 su bardağı toz şeker

 2 adet karanfil
1 adet çubuk tarçın

2-3 dal adaçayı
1 tutam ıhlamur
1 kök zencefil

 1 yemek kaşığı bal (tepeleme)

YAPILIŞI:

Demirhindilerin kabuklarını ayıklayın. Ayıklanan demirhindileri tencereye alın.(Oğlum aktardan temizlenmiş ve sıkıştırılmış bir poşette almış.)
Üzerine suyu koyun ve 1 gece bekletin.
Tencereye demirhindilerin üzerine
ıhlamur,zencefil, çubuk tarçın, karanfil ve toz şekeri ekleyerek kaynatın.Kaynayınca kısığa alın.1 saat kısık ateşte kaynatın.
Şerbeti ocaktan alın ve içine adaçayı ve balı katıp karıştırıp,soğumaya bırakın.

Soğuyan şerbeti süzün ve buzdolabında soğutup servis yapın.


AFİYET OLSUN..

3 yorum:

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...