3 Mayıs 2014 Cumartesi

SALAMURA YAPRAK YAPIMI


SALAMURA YAPRAK YAPIMI

Yaprakları saplarını koparmadan damarlı kısmı size bakacak şekilde üst üste gelecek şekilde 15-20 adet şeklinde demetleyin.. Büyükçe bir leğene yerleştirin.aralarına bolca kaya tuzu serpin.Kaynatılmış ilk sıcaklığı çıkmış sıcak suyu üzerine dökün.
2 saat kadar bu leğende bekletin.Sararmış yapraklarımızı demet halinde sudan çıkarın suyunu sıkın.Tam saplarının olduğu kısma 1 yemek kaşığı kadar kaya tuzu koyun ve rulo yapın.Salamurayı saklayacağımız kavanoza sıkıca yerleştirin.Bu işlemi yaparkende aralarına tuz serpin.Kavanozumuz dolduktan sonrada tuzlu suyumuzdan üzerine su ilave edin.Üzerlerine yaprakların havalanmaması için  isterseniz.buzdolabı poşeti yerleştirip, temiz bir taş koyun kavanozu sıkıca kapatıp serin güneş almayan bir yere kaldırın ..

AFİYET OLSUN..

9 yorum:

  1. çok güzel olmuş...Allah güle güle yemek nasip etsin...AYNUR YILDIZ KARATAŞ

    YanıtlaSil
  2. değerli sema hanım ellerinize sağlık salamura yapımınızı özenle aşama aşama ekranda gördüğümüz gibi el emeğinizle her zaman olduğu gibi sayfanız mükemmel beğeniyle takip ediyoruz sayfanızı ben de mutfağı çok uzun senelerdir çok seviyorum emekliyim evimde mutfağıma girmediğim gün yoktur allahımız hepimize kendi yerimizi açmaya nasip etsin inşallah sevgi ve selamlarımı gönderiyorum hayırlı akşamlar neriman satar eftekin .

    YanıtlaSil
  3. OO maşallah. salamuralar yapılmışbile :) afiyetle yiyin.

    YanıtlaSil
  4. Oo afiyetle yersin inşallah. Geçen yıl bende yapmıştım. Ama bu tuzla sararken resmen ellerim mahvoldu. Eldivensiz tavsiye etmem :)
    Sevgiler. ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Gülay'cım çok haklısın sevgilerimle :)

      Sil
  5. salamurayı yapmışsınız bile ben ankaradayım daha erken diye düşünüyorum ama bilemedim

    YanıtlaSil
  6. Ben Keçiören'deyim .Siz Ankara'nın neresindesiniz,Sibel hanım .salı ve Cuma günü yakınımızda pazarımız var gelin sizede alalım .Yaprak kartlaştıktan sonra salamurayı yapmayı ben pek sevmiyorum güzelde olmaz yani .sevgiler

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...