14 Kasım 2013 Perşembe

PORTAKALLI KURABİYE

BU KURABİYE TARİFİNİ BİR TELEVİZYON PROGRAMINDAN  AYŞE TÜTER HANIMDAN ALMIŞTIM YILLARDIR YAPARIM ÇOK NEFİS OLUYOR...SİZLEREDE YAPMANIZI ÖNERİRİM SEVGİLERİMLE ARKADAŞLAR ..:)

PORTAKALLI KURABİYE

Malzemeler:

Yarım paket yumuşak margarin
1 yumurta sarısı içine beyazı üzerine
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 portakal suyu ve kabuğunun rendesi
1.5 çay bardağı toz şeker
1.5 paket kabartma tozu
Aldığı Kadar un

Yapılışı:

Bir kaba margarin, sıvı yağ, yoğurt, portakal suyu ve kabuğunun rendesi, toz şeker, ve yumurta sarısını ekleyip margarin iyice yumuşayana dek karıştırıyoruz.
Ardından un ve kabartma tozu ekleyip yoğuruyoruz.
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.İri ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.
önce yumurta akına sonra toz şekere batırıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.
Önceden ıstılmış 180 derece fırında pembeleşinceye dek pişiriyoruz.
http://semadanlezzetler.blogspot.com/

Afiyet Olsun...

16 yorum:

  1. Değişik bir kurabiye,portakal çok yakışmıştır.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım ben çok seviyorum mis kokulu oluyor sevgiler.

      Sil
  2. Bayılırım poratakalı lezzetlere,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık Semacım. Evet bir ara bu tarif modaydı tıpkı 2 sene önce ağlayan kek gibi bunların bile modası :))
    portakallı kurabiye bide oma kadınlar kulubünün favori tarifiydi afiyet şeker yanında çay olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Banucum Çayda vardı sevgilerimle

      Sil
  4. Ellerinize sağlık nasıl da güzel kokmuştur o şimdi hertaraf portakal kokusu olmuştur.en kısa zamanda bende deniyeceğim tarifinizi.Takibe alıyorum sizi ;)

    YanıtlaSil
  5. parıl parıl duruyooo ellerine kollarına sağlık eminim çok güzeldir

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım.Çok severim portakallı kurabiyeyi.özelliklede aroması yok mu bayılıyorum.sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Şulecim bende çok seviyorum sevgilerimle

      Sil
  7. yok baktım izleyicinizim sema hanım biray.58 olarak şimdi kontrol ettim.bloğunuzu dün tesadüfen buldum daha gezemedim evet.ama en kısa zamanda o güzel tarifler incelenicek benden kaçamazlar ;) sevgiler hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim bende bloğunuzun takipçisiyim hayırlı cumalar sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. kıs geldı artık bol bol yaparız

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...