9 Kasım 2013 Cumartesi

EV YAPIMI LOKUM

BLOĞUMUN TAKİPÇİLERİNDEN BEYHAN HANIM BU TARİFİ BENİM DENEMEM İÇİN TAVSİYE ETTİ.ZAHMET EDİP YAPMIŞ VE RESİMLEYİP GÖNDERMİŞ.ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM KENDİSİNE .. HAYIRLI HAFTASONU TATİLİ OLSUN HEPİMİZE

BU GÜZEL LOKUMUN TARİFİ BEYHAN HANIMIN  ANLATIMIYLA ŞÖYLE.


 EV YAPIMI LOKUM

MALZEMELER:

3 su bardağı süt
7 çorba kaşığı irmik
7 çorba kaşığı şeker
1paket krem şanti

BULAMAK İÇİN:

Hindistan cevizi,kakao,haşhaş tohumu,fındık içi,ceviz içi .

YAPILIŞI:

Sütü irmik ve şekeri ekleyip karıstırarak muhalebi kıvamına geliyor onu biraz kaynattıktan sonra altını kapatıp sogumaya bırakıyoruz.sonrada ılıyan muhallebimize 1paket krem şantiyi ekliyoruz karıştırıyoruz.sonra elimizi hafif ıslatarak yuvarlıyoruz büyüklüğü istege bağlı ister ceviz kadar ister dahada küçük.yuvarlayıp hazırlanan bulamak istediğimiz şeylere buluyoruz elimizi fazla ıslatmayalım ben arada ellerimi yıkıyorum ki elimde biriken irmikli muhallebi dahada yapışıyor.buladıktan sonra lokumlarımızı servis tabagına alıp dolapta bekletiniz ben genel de akşam yapıyorum gece bekletiyorum üstleri kurumuyor bir sıkıntı yok acık olmasında.bu tam ölçüdür ve bereketlidir kesinlikle yarım ölçüden yapın koca fırın tepsisi kadar cıkıyor çünkü .ve buladıklarınızda haşhaş tohumunu ısrarla tavsiye ederim çıtr çıtır bir tat veriyor.

AFİYET OLSUN.....

6 yorum:

  1. Demek bizimde denememiz gerekiyormuş:)En kısa zamanda inş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden kolay gelsin Zeynep hanım sevgilerimle :)

      Sil
  2. çok teşekkürler sema hnm ben deneyim beğenenlerdenim sizin gibi mutfak severlerin takipçisiyim sizlerle paylaşma istedim. mevlütlerde çok şık oluyor süslemek size kalmış ben damla çikolatayla kayısıı kurusuylada buluyorum. Tekrar teşekkürler başarılarınızın devamını diliyorum sevgilerle sizlerede mutllu huuzurlu haftasonları diliyoorum AEOlun

    YanıtlaSil
  3. DENEYİN DERİM ZEYNEP HANM PİŞMAN OLMAZSINIZ BEN PAŞAMADA SEVEREK YEDİRİYORUM HEP BESLEYİCİ HEMDE DOYURUCU ATISTIRMALIK:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Beyhan hanım ilk fırsatta denemek isterim hoş bir tarif diğer tariflerinizide bekliyorum selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. ne demek sema hnm büyük bir zevkle sizede başarılarsevgiler aeolun

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...