26 Ağustos 2013 Pazartesi

ÇITIR RULO AÇMA


ÇITIR RULO AÇMA

MALZEMELER:
1su bardağı ılık süt
1su bardağı ılık su
1su bardağı sıvıyağ
1pkt yaşmaya
1 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı şeker
2 yemek kaşığı yoğurt (ben yoktu kullanmadım)
2 yumurta (sarısı üzerine beyazı hamura)
Aldığı kadar un 
        

ARALARINA SÜRMEK İÇİN:
200 gr yumusak tereyağ veya margarin

İÇİ ÇİN:
Lor veya beyaz peynir

YAPILIŞI:
Hamuru yoğurup mayalıyoruz yarım saat kadar.mayalanınca (ben geceden yoğurup buzdolabında beklettim)12  eşit bezeye bölüp yuvarlıyoruz.  10 dk da öyle bekletiyoruz..biraz unla açıyoruz cok büyük olmasın servis tabağından biraz büyükçe her kata tereyağ sürüyoruz toplam 3 er 3erli  olacak
 
(3 bezeyi yağlayıp üst üste koyuyoruz en üstede yağ sürülecek) Resimlerdeki gibi Iki yandan içeri doğru rulo yapıyoruz Bir tarafi bir tarafın üzerine katlayıp elimizle biraz bastırıp dinlendiriyoruz o arada diger bezeleride açıp yağlıyoruz.katlayp biraz dinlendirip merdane ve el yardımıyla uzunlamasına açıyoruz tekrar tereyağ sürüp 3 parmak genişliğinde kesip uç kısmına iç harcını koyup rulo yapıp katlıyoruz tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp yarım saatte tepside bekletip ,önceden ısıtılmış 200 derece  fırında pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN....

13 yorum:

  1. Canım benim nasıl güzel görüüyor.
    Uzun zaamndır açma börek yapmamıştım aklımda Arnavut böreği vardaı ama bu da çok güzel.
    Ay bilemedim :) Artık yapacağım zamanki ruh halime bağlı.
    Ellerine sağlık canım benim.....

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık ne güzel katkat olmuş çok güzel bir tarifmiş.deneyeceğim ben adife

    YanıtlaSil
  3. ellerınıze sağlık....cok güzel gorunuyor....

    YanıtlaSil
  4. of of bu nasıl güzel bir görüntü öyle.ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  5. Gülşah Hanım26 Ağustos 2013 21:30

    görüntü muhteşem, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık, şekercik..;)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba :)
    bloğuma yorum yazmışsınız aradan biraz zaman geçti kusura bakmayın hemen dönüş yapamadım .. küçük bebeğim var ve her zaman blog ziyareti yapamıyorum :(
    çok cici bir blogla karşılaştım ama herzaman geleceğim:)
    rulo açmalar da nefiss ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık, çok iştah açıcı gözüküyor ;) milföy hamuru gibi de kat kat olmuş... :) elde açma böreğin tadı başka olur... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. harikulade bir görüntü ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. tarifi denedim çok güzel ve başarılı oldu takipçinizim teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsminizi *adı/url*ye tıklayıp yazarsanız devama basıp yorumunuzu bırakırsanız sevinirim afiyet olsun beğenmenize sevindim sevgilerimle

      Sil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...