5 Temmuz 2013 Cuma

MUFFİN KALIBINDA POĞAÇA

Muffin Kalıbında Poğaça 


Malzemeler:

1 su bardağı maden suyu
1 çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
2 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta sarısı üzerine akı içine
1 paket instant maya
Aldığı kadar un

Yapılışı:
1 su bardağı kadar un, maya, şeker ve tuz karıştırılır.
Ardından diğer malzemeler eklenir.
Azar azar un eklenerek yoğurulur. Yumuşak bir hamur elde edilir.
Hamur 30 dk. dinlendirilir.
Dinlendirilmiş hamurdan küçük ceviz büyüklüğünde parçalar alınır yuvarlanaır.(Ben dışarıya doğru çok kabarmasın  diye küçük koydum sizi daha büyük toplar yapabilirsiniz)
Yağlanmış muffin kalıplarına yuvarladığımız hamurlardan 3'er adet konur.
İşlem hamur bitene kadar uygulanır.
Üzerlerine yumurta sarısı arzuya göre çörek otu serpilir.
200 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişirilir.

Afiyet olsun.

Çekilişime siz hala katılmadınız mı?

17 yorum:

  1. pofuduk, pofuduk....olsada yesek.
    ellerine sağlık Sema hanımcığım..;)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Sade Heceler canım

    YanıtlaSil
  3. maşallah çok güzel kabarmış emekle yoğrulduğu belli :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. twıtterı tıkladım takıp edıyorum senı poğacalarda cok guzel hemde pratıkmıs

    YanıtlaSil
  5. çok şirinler, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. mutfaksenin67

    Ellerine sağlık harika görünüyor poğacaların..

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim Aynur hanım:)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel fikirmiş canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık. Sabah kahvaltılarında güzel olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. değişik ve güzel görünüyor ellerinie sağlık

    YanıtlaSil
  11. Süper olmuş,fikre bayıldım..ellerine sağlık canımm..sevgiler..

    YanıtlaSil

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...