20 Haziran 2013 Perşembe

HAYVAN FİGÜRLÜ TUZLU KURABİYELER

Bu kurabiyeleri oğluşumla beraber yaptık.Her çocuk gibi o da hamurla oynamayı çok seviyor.Bu kurabiye bayağı bereketli oluyor birde benim gibi açıp,kalıpla keserseniz...Gerçi tuzlu kurabiyeyi çok seviyorsanız çayın yanında benim gibi,çokta gelmeyebilir. :Tarifi facebok sayfası mavi mutfaktan alıp denedim.sevgilerimle Tarifimiz şöyle:
 

HAYVAN FİGÜRLÜ TUZLU KURABİYELER

Malzemeler :
1 çay bardağı sıvı yağ
2 çay kaşığı şeker
250 gr tereyağı(eritilmiş)
1 çay bardağı yoğurt
1 yumurta(sarısı üzeri için)
4 çay kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı mahlep (ben kullanmadım)
1 tatlı kaşığı pekmez
Aldığı kadar un

Yapılışı:Tüm malzemerle  kulak memesi kıvamınada bir hamur yoğuruyouz..Hazırlanan hamuru merdaneyle açıp hayvan figürlü kalıplarla kesip yumurta sarısı sürüyoruz.Isınmış 200 dr fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz

AFİYET OLSUN..

Çekilişime siz hala katılmadınız mı?

4 yorum:

Bana ayırdığınız zaman icin teşekkür ederim.
Sevgili ziyaretçi şayet google hesabınız yoksa yorumlama biçimi isimli kutucuktaki anonim ayarını seçerek sizde yorum bırakabilirsiniz sevgilerimle.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...